Monday, June 14, 2010

German Belasah Australia 4-0


German telah menamatkan misi pertama mereka dengan kemenangan bergaya ke atas Australia dalam perlawanan pembukaan kumpulan D sempena piala Dunia ini.Persembahan yang sangat menakjubkan dipamerkan oleh pasukan german membuahkan hasil apabila berjaya menyumbat empat gol ke atas Australia di Moses Mabhida Stadium.

Penyerang pasukan German iaitu Lukas Podolski dan Miroslav Klose berjaya menjaringkan goal pada separuh masa pertama diikuti oleh pemain sayap Thomas Mueller serta pemain simpanan yang menggantikan Miroslav klose,Cacau pada separuh masa kedua.

Malang buat pasukan Australia apabila salah seorang pemain mereka,Tim Cahill telah dihadiahkan kad merah oleh pengadil selepas mengasari pemain German,Bastian Schweinsteiger.Walaupun terpaksa bermain dengan sepuluh orang,kerja keras dan semangat yang dipamerkan oleh pasukan Australia untuk menjaringkan gol harus dipuji.

German telah merampas kedudukan daripada Ghana untuk mengetuai kumpulan D yang telah menewaskan Serbia 1-0 dalam perlawanan di Pretoria.

1 comment: